GDZIE PODRÓŻOWALIŚMY W 2020? BOMBA INSPIRACJI!!!

with Brak komentarzy

Zobacz nasze wycieczki w 2020 roku. Było dość intensywnie i różnorodnie, chociaż niemal w całości ten rok spędziliśmy w Polsce.

2020 był dziwnym rokiem, o czym pisałam więcej tutaj. Po mega obfitym w zagraniczne wojaże 2019 roku z wiadomych przyczyn poświęciliśmy go na poznawaniu naszego kraju. Jeśli chodzi o intensywność podróżowania, to mam wrażenie, że od maja do listopada non stop byliśmy w drodze (w podróży, tuż po lub tuż przed:)

W tym roku stworzyliśmy 83 nowe teksty na blogu. Poniżej podlinkowałam chyba wszystkie. Ze statystyk widzę, że dla wielu osób już w tym roku były dużą inspiracją, ale mocno wierzę, że przydadzą się także do planowania przyszłorocznych podróży.

STYCZEŃ 2020

Na początku roku pojechaliśmy do Czech. Chcieliśmy zobaczyć jak wygląda ośnieżona ścieżka w Chmurach w Dolni Moravie. Niestety, nie było zbyt wiele śniegu, ale i tak bardzo nam się podobało. Sprawdziliśmy też tutejszą trasę saneczkową, ponoć najdłuższą w całej Europie Środkowo-Wschodniej.

Dolni Morava

Wracając pojechaliśmy do Międzygórza i podziwialiśmy Wodospad Wilczki w jesienno-zimowej odsłonie. Jesiennej, bo nie było ani grama śniegu mimo że styczeń to przecież zima w pełni.

Post udostępniony przez Magda Zbieraj (@zbierajsie)

W styczniu byliśmy też w Jakuszycach i sprawdzaliśmy, gdzie można jeździć na sankach. Niestety, nie udało nam się w tym roku pojeździć na nartach biegowych. Pospacerowaliśmy jednak z przyczepką na płozach w okolicy Huty i Białej Doliny w Szklarskiej Poręby.

zbierajsie_gdzie_na_sanki_w_Jakuszycach_szklarska_poreba_polana_maliszewskiego

Wybrałam się też razem z moją siostrą na Śnieżne Kotły i rozpaliłam w sobie marzenie, by latem zejść nad Śnieżne Stawki. To miał być początek cyklu górskich wędrówek bez dzieci, co niestety się w tym roku nie udało.

LUTY 2020

Zima w końcu przyszła. Wybraliśmy się na Dzikowiec w Górach Suchych niedaleko Wałbrzycha, szukając miejsca na sanki, ale także śnieżny spacer z dziećmi. Miejsce świetne, bo można było wjechać na szczyt wyciągiem i pójść na krótki spacer szukając pięknych widoków.

Żeby odpocząć trochę od zimna, pojechaliśmy na otwarcie największego parku wodnego w Europie Środkowo-Wschodniej – Suntago. Jeszcze wtedy nie wiedzieliśmy, że to będzie jedyna egzotyczna podróż w tym roku… Choć trochę powspominaliśmy z innymi blogerami najpiękniejsze tajskie wyspy.

Post udostępniony przez Magda Zbieraj (@zbierajsie)

W lutym napisałam też tekst o wszystkich wodospadach w Sudetach, Parkach Narodowych na Dolnym Śląsku a także poradnik o wyborze plecaka na górskie wycieczki.

MARZEC 2020

W marcu planowaliśmy jechać na kilka tygodni do Szwajcarii (wiesz co to housesitting?). Niestety, w Polsce zatrzymał nas koronawirus. Ba! Nawet nie w Polsce, ale w domu. To co się wydarzyło, dziś wydaje nam się totalnie nierzeczywiste, śledzenie statystyk, relacji z dramatycznej sytuacji na północy Włoch, konferencje prasowe z coraz to nowymi obostrzeniami w Polsce, aż w końcu… zamknięcie lasów.

Dopóki było można, szukaliśmy mniej znanych lasów i łąk w okolicy Wrocławia. Z wiadomych względów nikomu nie zdradzaliśmy tych miejscówek.

Wiedliśmy mało turystyczne i podróżnicze życie. Napisaliśmy kilka tekstów na czas kwarantanny domowej. M.in. poleciliśmy w nich sandały na lato, zrobiliśmy testy nowej spacerowki Thule Spring, zastanawialiśmy się głośno jak to z tymi lasami jest, szukaliśmy bajek z podróżniczym motywem i postanowiliśmy zadbać o home nature w domu :)

KWIECIEŃ 2020

W kwietniu napisałam Wam co u nas słychać w czasie kwarantanny. Zdradziłam czego się boję i co uświadomił mi ten czas w domu. (Tekstu o pięknej dżungli w Cameron Highlands, o którym wspominałam, do dziś nie napisałam. Najzwyczajniej w świecie nie umiałam pisać o podróżowaniu w tamtym czasie… ).

Na szczęście przyszła odwilż i „uwolnili” lasy i Parki Narodowe! A my znów mogliśmy oddychać pełną piersią! Przeglądając mapy Dolnego Śląska natrafiłam na Pustynię Kozłowską w Borach Dolnośląskich. Pojechaliśmy. Zachwyciliśmy się. Opisaliśmy. Potem okazało się, że to miejsce w tym roku stało się bardzo popularne ;) Śmiem przypuszczać, że dołożyliśmy dość dużą cegiełkę do promocji tego miejsca. Skoro też zaczęliśmy masowo odwiedzać lasy, napisałam tekst o tym jak radzimy sobie z ochroną przeciw kleszczom.

Post udostępniony przez Magda Zbieraj (@zbierajsie)

Napisałam też tekst o moich ukochanych miejscach w Kotlinie Jeleniogórskiej – bo to za nimi, a nie za nowymi destynacjami, tęskniłam w czasie zamknięcia nas w domach najmocniej. Odwiedziliśmy nowy punkt widokowy Zloty Widok nad Szklarską Porębą.

MAJ 2020

W maju rząd otworzył hotele. Długo nie czekając, przenieśliśmy się na 2 tygodnie do Antoniowa w Górach Izerskich. Delektowaliśmy się ciszą i spokojem, a także luksusem wielkiego ogrodu ze stawem i strumieniem oraz urokami wiejskiego życia. Z tego wyjazdu nie opisaliśmy wszystkiego, ale pokazywaliśmy na Stories w Instagramie. Było karmienie i dojenie kóz, przepyszne sery, brodzenie w strumieniu, śnieg w maju i wiele innych przygód. Na naszej liście miejsc do opisania jest jeszcze Ścieżka Dydaktyczna Jeleniówka, okolice Gierczyna, Chromca i Antoniowa, które kryją wiele ciekawych historii. Jak na razie napisałam o położonej kilkanaście kilometrów dalej Proszówce, w której wyprowadziliśmy na spacer Alpaki.

Post udostępniony przez Magda Zbieraj (@zbierajsie)

I choć pojechaliśmy tam normalnie pracować (praca w systemie home office), to popołudniami odkrywaliśmy okolicę. Pokazaliśmy Wam Bobrowe Skały wraz Polaną Czarownic, a także widoki z wędrówki z Rozdroża Izerskiego do nieczynnej kopalni kwarcu Stanisław. Bardzo polecamy to miejsce ze względu na przepiękne krajobrazy, ale też dość apokaliptyczny klimat dawnej kopalni.

Kopalnia_kwarcu_stanislaw_gory_izerskie_rozdroze_z_dzieckiem_zbierajsie

Czy jesteś z nami na Instagramie? Nie? Czas to zmienić!

Wróciliśmy na chwilę do Wrocławia. Po drodze wpadliśmy do Książąńskiego Parku Krajobrazowego i pokazaliśmy Wam ruiny Starego Książa i absolutnie przepiękną trasę Przełomami Pełcznicy pod Książem. Jeździliśmy na hulajnogach po wrocławskich parkach, a Jacek z Igą poszli na Śnieżnik, odwiedzając też Międzygórze i Wodospad Wilczki.

Koniec maja spędziliśmy w Załęczańskim Parku Krajobrazowym, a dokładniej to w Resorcie Stara Wieś. Zwiedzaliśmy okolicę pieszo, autem, rowerem i kajakiem… choć ten ostatni był dosyć pechowy, bo na sam koniec Jacek zaliczył wywrotkę i stracił ulubiony telefon, a razem z nim piękne zdjęcia ze spływu. Napisaliśmy recenzje miejsca (bardzo polecamy) i kompleksowy przewodnik po parku.

Post udostępniony przez Magda Zbieraj (@zbierajsie)

Wspominaliśmy też Azję tworząc tekst o Singapurze i mocno wierząc, że dalekie podróże będą jeszcze kiedyś możliwe.

Kiedy wróciliśmy z łódzkiego… pojechaliśmy w lubuskie, a dokładnie do Łęknicy. Usłyszeliśmy, że ze względy na zamkniętą granicę, sytuacja mieszkańców miasteczka utrzymujących się w dużej mierze z handlu przygranicznego i turystów z Niemiec, jest zła. Chcieliśmy w jakimś stopniu im pomóc. Przypomnieć o Łęknicy z przepięknym Geoparkiem Łuk Mużakowa i Parkiem Mużakowskim. Prócz tekstu o Łęknicy, napisaliśmy przewodnik po polskiej części Parku Mużakowskiego.

kolorowe_jeziorka_geosciezka_Luk_muzakowa_lubuskie_zbierajsie_leknica_geopark_kopalnia_babina

CZERWIEC 2020

Początek czerwca spędziliśmy we Wrocławiu. Zbieraliśmy siły na kolejną przygodę.

Post udostępniony przez Magda Zbieraj (@zbierajsie)

Pierwszy raz w życiu wyruszyliśmy na wyprawę kamperem! Nie chcieliśmy jechać daleko. Znów postawiliśmy na lubuskie. Z tej wycieczki przywieźliśmy kompleksowy poradnik o pierwszej podróży kamperem, a także artykuł z podsumowaniem lubuskich atrakcji i przegląd lubuskich jezior.

Byliśmy nad 13 lubuskimi jeziorami. Spaliśmy w otoczeniu pięknie pachnącej lubuskiej przyrody. Odwiedziliśmy zamki, winnice i szukaliśmy atrakcji dla dzieci. Zostaliśmy też zaproszeni do udziału w konferencji prasowej Marszałek województwa lubuskiego i udziału w kampanii promocyjnej tego regionu Polski.

Wprost z lubuskiego pojechaliśmy do Wałbrzycha, by zejść pod ziemię do Starej Kopalni Węgla Kamiennego oraz na wieżę widokową, z której podziwialiśmy przepiękne położenie miasta.

LIPIEC 2020

Latem wybraliśmy się na szybką randkę na szlaku odwiedzając m.in. Kociołki i Złoty Widok w Michałowicach. Sara w tym czasie razem z ciocią była na Zamku Chojnik i Zamku Bolczów w Rudawach Janowickich.

Zloty_Widok_w_Michalowicach (3)

W połowie miesiąca zrealizowaliśmy swoje wielkie marzenie, by przejść górami z Karpacza do Szklarskiej Poręby Jakuszyc. Bez wątpienia to najsilniejsze doświadczenie tego roku. Jesteśmy mega dumni z naszych dziewczyn. 50 km w górach, to naprawdę dobry wynik dla 4,5 latki :), a i Iga była bardzo dzielna, bo wychodziła z nosidła na najbardziej stromych podejściach. Każdego dnia starałam się zrelacjonować na Instagramie to przejście, by pokazać Wam trochę gór i zainspirować do takiej wędrówki.

Z tego wypadu powstały wpisy:

SIERPIEŃ 2020

Na początku sierpnia szukaliśmy ochłody w dolnośląskich akwenach wodnych. Byliśmy nad Jeziorem Bielawskim, ale i w Białym Kościele.

Wzięłam udział w fantastycznym spotkaniu „Perły Ludzie Karkonoszy” organizowanym przez Kobietę z Karkonoszy – Marcjannę Ruszkowską..

Upały w mieście sprawiły, że pojechaliśmy nad jezioro Lubniewsko i Lubiąż w Lubniewicach. Spędziliśmy cudowny weekend w Przystań Lubniewice (relacja) oraz przygotowaliśmy plan na wycieczkę po okolicy jeziora Lubniewsko.

Post udostępniony przez Magda Zbieraj (@zbierajsie)

W sierpniu odwiedziliśmy jeszcze jezioro bystrzyckie w Zagórzu Śląskim i zostawiliśmy Sarę na tygodniowy odpoczynek u babci w Wałbrzychu. Z kolei ja z Igą pojechałam do schroniska Przysłop pod Baranią Górą na tygodniowy turnus dla dzieci. Zdobyliśmy Baranią Górę, ale przede wszystkim rozkoszowaliśmy się tutejszą przyrodą. Jestem przekonana, że wrócimy tu w 2021 roku i Was też mocno do tego zachęcamy, bo zarówno schronisko jak i okolica jest naprawdę pierwszorzędna. Tu zobaczcie relacje z tego pobytu.

Beskid Śląski spodobał nam się tak bardzo, że kiedy przyjechał po nas Jacek z Sarą, zdecydowaliśmy się zostać tu jeszcze na kilka dni. Zatrzymaliśmy się w Kompleksie Zagroń w Istebnej ze świetnym aquaparkiem i wyjściem na szlaki. Przygotowaliśmy recenzję tego miejsca, a także podpowiedzi atrakcji i szlaków dla gości.

Post udostępniony przez Magda Zbieraj (@zbierajsie)

Wracając do domu mieliśmy bardzo ambitne plany, ale niestety lał deszcz, zatem odwiedziliśmy atrakcję pod dachem – Muzeum Pana Kleksa w Katowicach.

WRZESIEŃ 2020

W ostatnie dni lata wróciliśmy na Pustynię Kozłowską, a dokładniej na Wrzosowiska Przemkowskie. Poniższe zdjęcie jest moim ulubionym z tego roku :) Na wrzosowiska lepiej jechać jednak już w połowie sierpnia, a wskazówki znajdziecie we wpisie o Pustyni Kozłowskiej.

Następnie wyruszyliśmy w całkiem nieznane nam rejony. Na kilka dni zaszyliśmy się w Toruniu, który dość intensywnie zwiedzaliśmy. Były muzea, obserwatorium, spływ Wisłą z flisakami, a nawet ZOO, no i oczywiście pierniki! Z tego wypadu powstał gotowy plan na weekend w tym cudnym mieście.

Torun_z_dziecmi_wieza_widokowa_rynek_zbierajsie

Drugą połowę miesiąca spędziliśmy w zachodniopomorskim. Oprócz wdychania jodu i kąpieli w zimnym Bałtyku, oczywiście zwiedzaliśmy też okolice.

W tym miesiącu odwiedziliśmy też Muzeum Tajemniczy Las w Bukowcu i Muzeum Sentymentu w Kowarach przy okazji odwiedzin u mojej babci w Kotlinie Jeleniogórskiej.

A potem za sprawą magii Instagrama trafiliśmy na plantację słoneczników.

PAŹDZIERNIK 2020

Pierwsze dni października spędziliśmy w okolicy Jeleniej Góry, w Parku Krajobrazowym Doliny Bobru. Napisałam kompleksowy przewodnik o tym co zobaczyć w okolicy Jeleniej Góry, a Jacek zrobił tam jedne ze swoich najlepszych zdjęć dronem.

jezioro-pilchowickie-pilchowice-zapora-most-park-krajobrazowy-doliny-bobru-jelenia-gora-zbierajsie (19)

Prócz głównego tekstu, napisałam też teksty z pomysłami na spacer na mniej znaną i nieodkrytą Górę Gapy oraz dość popularną Perłę Zachodu.

Skoro była Jelenia Góra, to wybraliśmy się też do Wałbrzycha. Tu odwiedziliśmy Park Sobieskiego i Schronisko Harcówka, a także ogród dyń w Palmiarni w Lubiechowie.

Park-Sobieskiego-w-Walbrzychu-harcowka-zbierajsie (2)

PAŹDZIERNIK 2020 – TATRY

Drugą połowę miesiąca spędziliśmy w Tatrach.To była nasza pierwsza rodzinna wyprawa w tamte rejony. Najpierw kilka dni spędziliśmy w świetnym hotelu w Zakopanem z Aquaparkiem. A później zaszyliśmy się w drewnianej willi w stylu zakopiańskim z widokiem na Giewont w Kościelisku. W międzyczasie realizowaliśmy ambitny plan odwiedzenia większości atrakcji dla rodzin z dziećmi w mieście oraz realizowaliśmy tatrzańskie marzenia. Zobaczyliśmy Morskie Oko, wjechaliśmy na Kasprowy Wierch, wędrowaliśmy Doliną Kościeliska i jeździliśmy rowerem Drogą pod Reglami i Doliną Chochołowską.

Z tego wyjazdu powstały teksty:

W ostatnim tygodniu października pojechaliśmy do Minieurolandu w Kłodzku i na Torfowisko pod Zieleńcem, które nas absolutnie zauroczyło. Później szukaliśmy też najlepszego parku na Dolnym Śląsku. Byliśmy w Parku w Szczodrem oraz Parku Wrocławskim i Parku Leśnym w Lubinie.

LISTOPAD 2020

Pierwszego listopada wyruszyliśmy na podbój kolejnej perły dolnośląskiej przyrody – Wąwozu Myśliborskiego, który nie wiadomo czemu, długi czas odkładaliśmy na później. Absolutnie nas zauroczyło.

Post udostępniony przez Magda Zbieraj (@zbierajsie)

Poszliśmy też sprawdzić, czy faktycznie niebieski szlak na Ślężę jest najładniejszy i czy zasługuje na określenie skalna perć?

W połowie miesiąca pojechaliśmy w Kotlinę Kłodzką zwiedzając okolicę Radkowa szukając mniej znanych zakątków Parku Narodowego Gór Stołowych.

Post udostępniony przez Magda Zbieraj (@zbierajsie)

W listopadzie podzieliśmy się naszymi podróżniczymi praktycznymi tipami. Napisaliśmy Wam co myślimy na temat odzieży z wełny merynosów dla dzieci oraz systememu toreb dedykowanych do konkretnego bagażnika.

GRUDZIEŃ 2020

Grudzień rozpoczęliśmy od śnieżnej zabawy w Jakuszycach. W tym miesiącu sprawdziliśmy też, czy w Zieleńcu jest miejsce do jazdy na sankach.

Post udostępniony przez Magda Zbieraj (@zbierajsie)

Później odwiedziliśmy Park Iluminacji w Zamku Topacz w podwrocławskiej Ślęzy, który stał się najchętniej czytanym wpiswm w 2020 roku na naszym blogu. Idąc za ciosem odwiedziliśmy też Światłogród w Ogrodzie Botanicznycznym i spacerowaliśmy po Wrocławiu w poszukiwaniu świątecznych dekoracji.

Przedświąteczną gorączkę postanowiliśmy przeczekać we wrocławskim ZOO, które stało się dla nas namiastką podróży. W grudniu pojawił się u nas dość duży podróżniczy kryzys i tęsknota za słońcem, egzotyką i oceanem.

Po świętach łapaliśmy oddech i próbowaliśmy spalić świąteczne kalorie na szlaku wokół Raduni w Masywie Ślęży.

Gora-Radunia-z-przeleczy-tapadla-petla-zbierajsie-105

CO DALEJ W 2021?

Jak na razie nie mamy konkretnych planów jeśli chodzi o przyszłoroczne podróże:) Jesteśmy jednak pełni nadziei… i wierzymy, że będzie dobrze. Mamy kilka marzeń, o których z pewnością opowiemy Wam niebawem. Ale do ich realizacji sytuacja z obostrzeniami musi się trochę uspokoić.